PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Wspieranie uczenia i wychowania uczniów z trudnymi zachowaniami (nadpobudliwość, ADHD, trudności emocjonalne)
Cele szkolenia:
- Przedstawienie prostych i skutecznych metod i sposobów radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami uczniów
- Po zakończeniu warsztatów uczestnik powinien umieć modyfikować środowisko rodzinne i klasowe do możliwości i potrzeb dziecka nadpobudliwego
- Znać strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD
- Znać sposoby tworzenia, wprowadzania i modyfikowania norm, zasad i konsekwencji w systemie pracy z dzieckiem i zespołem klasowym
- Znać sposoby pracy i monitorowania zachowań dziecka
- Umieć współpracować i radzić sobie z pytaniami i obawami rodziców
Program:
- Rozpoznawanie zachowań niepożądanych – rola nauczyciela jako osoby dostrzegającej problemy dziecka, sugerującej konieczność diagnozy, jednocześnie wdrażającej odpowiednie metody pracy na terenie klasy
- Zadania i obowiązki szkoły w modelu pracy z dzieckiem nadpobudliwym
- Znaczenie relacji rodzić – nauczyciel w kontekście diagnozowania dziecka. Wpływ poglądów, przekonań i uprzedzeń nauczyciela na jakość współdziałania i późniejszych relacji z rodzicami dziecka
- Metody pracy z dzieckiem, specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami, modyfikacja środowiska klasowego, sposoby planowania pracy
- Zasady skutecznego wydawania poleceń i zadawania pracy domowej – zadania dla zespołu uczącego dziecko
- Znaczenie norm, zasad i konsekwencji w życiu dziecka i jego rodziny. Teoria i praktyka wprowadzania zasad. Tworzenie zasad zachowania w klasie, na przerwie, podczas wycieczki
- Rodzaje konsekwencji i ich znaczenie w systemie pracy z dzieckiem trudnym
- Znaczenie pozytywnych zachowań ucznia, stosowanie pochwały jako narzędzia wychowawczego.
- Wybrane techniki behawioralne – scenariusz trudnego zachowania, algorytm postępowania, karta zachowania w klasie, szkolny/klasowy kodeks złości, kontrakt, arkusz przemyśleń
Szkolenie jest kontynuacją i poszerzeniem szkoleń: Uczniowie trudni i nadpobudliwi w szkole – procedury postępowania z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze i adaptacyjne oraz Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w klasie szkolnej.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Irena Chądzyńska
