PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
D jak dysleksja rozwojowa – diagnoza, wsparcie, pomoc
Cele szkolenia:
- Celem kursu jest zapoznanie uczestników ze specyfiką zaburzeń typu dysleksja rozwojowa
- Przekazanie wiedzy, rozwijanie umiejętności wsparcia dzieci – w zakresie teorii, diagnozy i terapii
- Właściwe zrozumienie specyficznych trudności i potrzeb edukacyjnych dzieci jest niezbędne dla nauczycieli przedszkoli, szkół oraz rodziców tych uczniów
- Podczas kursu poruszone będą również zagadnienia związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prawami i obowiązkami uczniów z dysleksją, procedurami diagnostycznymi, znaczeniem współpracy szkoły, rodziny, poradni psychologiczno-pedagogicznej
Program szkolenia:
- Część teoretyczna – co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej; wybrane zagadnienia z zakresu neuropsychologii oraz psychologii klinicznej
- Specjalne potrzeby edukacyjne a specyficzne trudności w uczeniu się
- Analiza rozporządzeń prawnych dotyczących dysleksji rozwojowej
- Diagnoza dysleksji rozwojowej
- Jak pracować z uczniem z dysleksją? – system pomocy
- Od teorii do działań praktycznych:
- Brak specjalistycznej pomocy uczniom z dysleksja- zagrożenia, konsekwencje
- Próba wspólnego wypracowania mechanizmu błędnego koła oraz wtórnych zaburzeń w rozwoju emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją rozwojową
- Planowanie i organizacja pomocy, w tym znaczenie pomocy terapeutycznej (poziom szkoły, klasy, rodziny)
- Rola i znaczenie kontraktu pomiędzy uczniem – nauczyciele- rodzicami
- Tworzenie kontraktów z uwzględnieniem poziomu edukacyjnego ucznia
- Bariery utrudniające realizację pomocy – tworzenie listy barier oraz próba odpowiedzi na ile nowe przepisy prawne przezwyciężyły istniejące trudności
- Wybrane ćwiczenia usprawniające technikę czytania i pracy nad poprawnością zapisów
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY Irena Chądzyńska