PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Uczeń z zaburzeniami zachowania, zagrożony niedostosowaniem społecznym – budowanie strategii pracy na terenie szkoły
Cele szkolenia:
- Doskonalenie kompetencji kadr pedagogicznych w zakresie pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania
- Rozwijanie umiejętności współpracy specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych ze środowiskiem szkolnym w rozwiązywaniu problemów takich uczniów
- Kreowanie nowej roli specjalistów z publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych – pracownik poradni moderatorem działań zespołów problemowych
- Rozwijanie umiejętności systemowego wspierania szkół przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne
Program:
- Przygotowanie nauczycieli – wyposażenie w potrzebną wiedzę i umiejętności – do zespołowej pracy z uczniami przejawiającymi zaburzenia zachowania
- Uruchomienie systemu wsparcia oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole opartego na zespołach uczących się
- Przebudowa lokalnego systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, by była ona dostępna w miejscu edukacji dziecka
- Tworzenie płaszczyzny porozumienia i współdziałania szkoły, specjalistów i rodziców na rzecz pomocy dzieciom przejawiającym zaburzenia zachowania.
- Systemowa analiza przypadku ucznia przejawiającego zaburzenia zachowania:
-Analiza sytuacji rodzinnej dziecka- ew. określenie sytuacji urazowych
-Analiza relacji dziecka z nauczycielami z zespołem klasowym – diagnoza zaburzonych zachowań
-Metody pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania
-Budowanie strategii korygujących dla dziecka w środowisku szkolnym - Współpraca z nauczycielami w budowaniu strategii dla ucznia
- Moderowanie pracy zespołu wychowawczego
- Szkoła jako system. Zdolność systemu wychowawczego do korygowania zaburzeń zachowania u dzieci.
- Funkcjonalność i dysfunkcje systemu szkolnego
- Relacja współpracy – obszary kompetencji obu stron, obszar współpracy, zasady współpracy
- Role przyjmowane w relacji z nauczycielami: superwizor, konsultant, ekspert, moderator, animator
- Opór w relacji współpracy, źródła oporu, konstruktywne strategie reagowania
- Moderowanie pracy zespołu wychowawczego przy zastosowaniu metody systemowej analizy przypadku dziecka
- Zasady współpracy w zespole
- Rola moderatora pracy zespołu
- Ćwiczenia umiejętności prowadzenia zespołu
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Irena Chądzyńska
