PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Uczniowie trudni i nadpobudliwi w szkole – procedury postępowania z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze i adaptacyjne
Cele szkolenia:
- Przedstawienie zagadnień dotyczących problemów trudności wychowawczych i adaptacyjnych dziecka
- Umożliwienie słuchaczom wczucia się w przeżycia dziecka, jego rodziców, osób z nim współpracujących
- Wypracowanie skutecznych sposobów pomocy – w tym procedur postępowania z uczniem
Program:
- Pojęcie „trudności wychowawcze” a „uczeń trudny – czy uczeń z trudnościami”
- (w tym klasyfikacja i omówienie najczęściej występujących trudności)
- Wpływ postaw i metod pracy nauczycieli na pozycję ucznia w klasie
- Praca z niepożądanymi zachowaniami – zasady modyfikacji zachowań – nagrody, kary-konsekwencje;
- Klasyfikacja władzy nauczycielskiej (wg. Olsen o Cooper)
- Szkoła jako społeczność wychowująca – szkoła „z klimatem”
- Szkolny system reagowania w trudnych sytuacjach wychowawczych
- Warunki skutecznego reagowania z wykorzystaniem procedur
- PROCEDURA POSTĘPOWANIA NAUCZYCIELA Z UCZNIEM SPRAWIAJĄCYM TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE
- PROCEDURY POSTĘPOWANIA NAUCZYCIELI W SYTUACJACH ZAGROŻENIA POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA
- PROCEDURA POSTĘPOWANIA NAUCZYCIELA W PRZYPADKU AGRESYWNEGO ZACHOWANIA UCZNIA – propozycje
- Zastrzeżenia jakie do procedur wniósł Rzecznik Praw Obywatelskich
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Irena Chądzyńska
