PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Jak budować poczucie własnej wartości ucznia?
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności wspomagające dojrzałość emocjonalną u dziecka, przeciwdziałające jego niskiej samoocenie, a także wspierające i motywujące uczniów do budowania adekwatnego obrazu własnej osoby.
Treść:
1. Znaczenie pozytywnej samooceny, wiary we własne możliwości i zaufania do siebie jako czynniki zapobiegające zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym u dzieci i nastolatków.
2. Rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym i niestabilnym poczuciem własnej wartości
3. Podstawowe wymiary samooceny dziecka.
4. Poczucie wartości dorosłego- rodzica, nauczyciela jako wzorzec dla budowania samooceny u ucznia.
5. Rola nauczyciela w budowaniu poczucia własnej wartości ucznia z uwzględnieniem etapu edukacyjnego (znaczenie relacji, kompetencji, współpracy).
6. Współpraca nauczycieli z rodzicami w zakresie budowania poczucia własnej wartości uczniów.
7. Kluczowa rola komunikacji w budowaniu poczucia własnej wartości ucznia.
8. Rola i znaczenie grupy w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka.
9. Zabawy/ warsztaty wspomagające samoocenę u dzieci/ uczniów.
Treść:
1. Znaczenie pozytywnej samooceny, wiary we własne możliwości i zaufania do siebie jako czynniki zapobiegające zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym u dzieci i nastolatków.
2. Rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym i niestabilnym poczuciem własnej wartości
3. Podstawowe wymiary samooceny dziecka.
4. Poczucie wartości dorosłego- rodzica, nauczyciela jako wzorzec dla budowania samooceny u ucznia.
5. Rola nauczyciela w budowaniu poczucia własnej wartości ucznia z uwzględnieniem etapu edukacyjnego (znaczenie relacji, kompetencji, współpracy).
6. Współpraca nauczycieli z rodzicami w zakresie budowania poczucia własnej wartości uczniów.
7. Kluczowa rola komunikacji w budowaniu poczucia własnej wartości ucznia.
8. Rola i znaczenie grupy w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka.
9. Zabawy/ warsztaty wspomagające samoocenę u dzieci/ uczniów.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY Irena Chądzyńska