PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Diagnoza potrzeb i problemów klasy – poznawanie uczniów i zespołu klasowego
Celem szkolenia jest:
• poznanie mechanizmów funkcjonowania klasy jako grupy,
• nabycie umiejętności diagnozowania i rozumienia procesów grupowych w klasie oraz wykorzystania
tej wiedzy do efektywnego nauczania i wychowania.
• podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami
interpersonalnymi i kryzysami klasowymi.
• rozszerzenie repertuaru zachowań nauczycieli, służących przeciwdziałaniu procesom destrukcyjnym
na terenie szkoły
Zakres tematyczny
• Procesy grupowe w klasie szkolnej
• Role grupowe
• Metody odkrywania hierarchii grupowej
• Lekcja jako czynnik wpływający na procesy grupowe w klasie
• Klimat klasy, kultura grupy- jak ją rozpoznawać, jak na nią wpływać
• Konflikty w klasie szkolnej
• Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej
• Klasa w kryzysie
• poznanie mechanizmów funkcjonowania klasy jako grupy,
• nabycie umiejętności diagnozowania i rozumienia procesów grupowych w klasie oraz wykorzystania
tej wiedzy do efektywnego nauczania i wychowania.
• podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami
interpersonalnymi i kryzysami klasowymi.
• rozszerzenie repertuaru zachowań nauczycieli, służących przeciwdziałaniu procesom destrukcyjnym
na terenie szkoły
Zakres tematyczny
• Procesy grupowe w klasie szkolnej
• Role grupowe
• Metody odkrywania hierarchii grupowej
• Lekcja jako czynnik wpływający na procesy grupowe w klasie
• Klimat klasy, kultura grupy- jak ją rozpoznawać, jak na nią wpływać
• Konflikty w klasie szkolnej
• Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej
• Klasa w kryzysie
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
5-8 godz. dyd.
PROWADZĄCY Irena Chądzyńska