PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Wracamy! Jak zorganizować wsparcie i pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu i szkole
Celem szkolenia jest: • poznanie predyspozycji i trudności dziecka/ ucznia kwalifikujących do objęcia pomocą psychologiczno pedagogiczną • poznanie sposobów zdobywania informacji o indywidualnych potrzebach ucznia • poznanie form, w których może być udzielana pomoc dla ucznia bez opinii i orzeczenia • rozwój kompetencji nauczycieli odgrywających kluczową rolę w rozpoznawaniu tych potrzeb, udzielaniu wsparcia, dokonywania oceny efektywności podejmowanych działań Treść: 1.Na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole 2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogiczne 3. Z czyjej inicjatywy udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna 4. Predyspozycje i trudności dziecka/ ucznia kwalifikujące do objęcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną 5. Kompetencje i postawy nauczyciela w rozpoznawaniu potrzeb ucznia 6. Planowanie i koordynowanie udzielana dzieciom/uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej 7. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym organizacja zindywidualizowanej ścieżki kształcenia 8. Zakres zadań i odpowiedzialności nauczycieli w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno- pedagogicznej 9. Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej 10. Co dalej, kiedy szkolna pomoc psychologiczno -pedagogiczna nie wystarcza?
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.