PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Uczeń przewlekle chory – wyzwania i trudności w codzienności szkolnej
Cele: • Zapoznanie nauczycieli z psychologicznymi aspektami funkcjonowania dziecka przewlekle chorego w szkole i przedszkolu, w tym jego predyspozycjami i trudności wynikającymi z choroby • Zapoznanie nauczycieli z możliwościami pomocy tym uczniom • Poznanie sposobów zdobywania informacji o indywidualnych potrzebach ucznia • Poznanie form, w których może być udzielana pomoc dla ucznia ( także bez opinii i orzeczenia) • Rozwój kompetencji nauczycieli odgrywających kluczową rolę w rozpoznawaniu tych potrzeb, udzielaniu wsparcia, dostosowaniu wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka , dokonywania oceny efektywności podejmowanych działań, współpracy z rodzicami . Treść: 1. Choroby przewlekłe- definicja, psychologiczne aspekty funkcjonowania, zwyczajne potrzeby dziecka przewlekle chorego. 2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole, warunków pracy dla dziecka, wpływu choroby w aspekcie realizacji potrzeb rozwojowych. 3. Kompetencje nauczyciela potrzebne w rozpoznawaniu potrzeb ucznia, właściwej organizacji procesu edukacyjnego i wychowawczego 4. Planowanie i koordynowanie udzielana dzieciom/uczniom wsparcia i pomocy psychologiczno- pedagogicznej 5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym organizacja zindywidualizowanej ścieżki kształcenia 6. Zakres zadań i odpowiedzialności nauczycieli w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno- pedagogicznej, ocena efektywności udzielanej pomocy. 7. Rodzice i nauczyciele jako partnerzy w procesie socjalizacji i edukacji dziecka. 9. Podawanie leków w szkole. 10. Jak rozmawiać z rodzicami, uczniami o chorobie przewlekłej rówieśnika z klasy ? 11. Co dalej, kiedy szkolna pomoc psychologiczno -pedagogiczna nie wystarcza ?
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.