PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Diagnoza klasy
Cele:
- Poznanie mechanizmów funkcjonowania klasy jako grupy,
- Nabycie umiejętności diagnozowania i rozumienia procesów grupowych w klasie oraz wykorzystania tej wiedzy do efektywnego nauczania i wychowania.
- Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami interpersonalnymi i kryzysami klasowymi.
- Rozszerzenie repertuaru zachowań nauczycieli, służących przeciwdziałaniu procesom destrukcyjnym na terenie szkoły
Program:
- Procesy grupowe w klasie szkolnej
- Role grupowe
- Metody odkrywania hierarchii grupowej
- Lekcja jako czynnik wpływający na procesy grupowe w klasie
- Klimat klasy, kultura grupy – jak ją rozpoznawać, jak na nią wpływać
- Konflikty w klasie szkolnej
- Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej
- Klasa w kryzysie
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY Irena Chądzyńska