PROGRAMY SZKOLENIOWE
PROGRAM: PRACA Z DZIECKIEM ZE SPE
Współczesna szkoła i przedszkole stają przed wyzwaniami związanymi z pomocą uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciele chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie organizowania pomocy psychologiczno - pedagogicznej, chcą poszerzać wiedzę odnośnie poszczególnych zaburzeń. Wychodząc na przeciw potrzebom nauczycieli został przygotowany nowoczesny program, w którym zostały ujęte szkolenia pomocne nauczycielom na każdym etapie edukacji. Program charakteryzuje myślenie całościowe - szkolenia w nim zawarte pomagają nie tylko zrozumieć sylwetki dzieci, z którymi nauczyciele mają do czynienia, ale także konkretne wskazówki do pracy oraz pomoc w zakresie konstruowania odpowiednich programów, projektowania pracy dydaktycznej i wychowawczej.
PROGRAM: PODSTAWA PROGRMOWA
Dbając o to, by nauczyciele pozostawali na bieżąco ze wszystkimi zmianami w oświacie oraz aby umieli właściwie wykorzystywać nabytą wiedzę w praktyce, przygotowany został program. Przebyte szkolenia oswajają z wprowadzanymi zmianami i nowościami tak, aby mógł je wykorzstać każdy z uczestników. Szczególnie podkreślane były szkolenia zwracające uwagę uczestników na metody aktywizujące w pracy z uczniami oraz na nowatorskie metody pracy (np. metoda projektu). Nauczyciele uczestniczący w programie mogą także uzyskać wsparcie odnośnie wyboru i konstruowania ciekawych i wartościowych programów nauczania.
PROGRAM: TWÓRCZY NAUCZYCIEL
Grupa OTE Kangur już 14 lat zajmuje się systemowo i kompleksowo kreatywnością. Prowadzone są zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym, młodzieży szkolnej i dorosłych. Wykorzystując autorskie, sprawdzone i efektywne metody pracy, dostosowane do grup wiekowych i zawodowych (np. nauczyciele, rodzice) także w ramach prezentowanego poniżej programu szkoleń OTE Kangur chce umożliwić ich uczestnikom zdobycie umiejętności stymulowania kreatywności uczniów, ale także rozwiajanie kreatywności własnej.
Kreatywność to postawa cechująca się otwartością na doświadczenia, to zdolność do myślenia w sposób wychodzący poza schematy, prowadzącego do uzyskania oryginalnych i sensownych rozwiązań. Kreatywność, jest jedną z kompetencji wymienianych przez Radę Europy jako kluczowe i konieczne do rozwijania na wszystkich poziomach edukacji po to, by po opuszczeniu murów szkół młodzi ludzie umieli odnaleźć się na rynku pracy i wspierali gospodarkę opierającą się na innowacyjności, wiedzy i kompetencjach.
Kilkunastoletnie doświadczenie w dziedzinie szkoleń z psychologii i pedagogiki twórczości, kadra wysoko ocenianych specjalistów oraz doświadczenia płynące wprost z kontaktów z dziećmi i młodzieżą sprawiają, że proponowane w tym programie szkolenia są niezwykle wartościowe przedstawiając wiele konkretnych pomysłów do wykorzystania w praktyce. Program, który przedstawiamy zakłada wzrost wiedzy i umiejętności uczestników.
PROGRAM: PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY I PRZEDSZKOLA
Szkolenia zebrane w tym programie dotykają bardzo ważnych kwestii związanych z funkcjonowaniem współczesnych placówek oświatowych. Zdając sobie sprawę z tego, że każda szkoła dba o podnoszenie jakości pracy szkoły w obszarze kształcenia,wychowania i opieki, organizacji i zarządzania, przygotowaliśmy szereg szkoleń ułatwiających nabycie potrzebnej wiedzy i stosowanie określonych procedur i narzędzi w praktyce. Wpływ na podnoszenie jakości pracy szkoły mają z pewnością nauczyciele, którzy umieją śledzić postępy rozwoju uczniów poprzez monitorowanie procesu nauczania, co daje możliwość wczesnego wykrywania ewentualnych błędów i korygowania planów. Oprócz szkoleń poruszających powyższą tematykę, zainteresowani nauczyciele znajdą także w programie szkolenia, które pokazują, jak podejmować na bieżąco stosowne działania naprawcze, które wpływają na podnoszenie poziomu pracy szkoły. Innym blokiem tego programu były szkolenia, które pomagały nauczycielom tak pokierować procesem kształcenia, aby uczniowie w trakcie nauki zdobyli kompetencje, które będą im potrzebne w życiu i w pracy. Podczas szkoleń trenerzy wzmacniali zaangażowanie i współdziałanie wszystkich, którym zależy na wysokiej jakości pracy w placówce.
PROGRAM: UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE I ROZWÓJ OSOBISTY NAUCZYCIELA
Przygotowany przez Ośrodek program ma za zadanie sprostać licznym oczekiwaniom nauczycieli każdego stopnia edukacji w zakresie wspierania ich umiejętności zawodowych oraz rozwoju osobistego. Wybranym do programu szkoleniom towarzyszyło myślenie całościowe o programie. Dbano, by szkolenia tu zawarte były na wysokim poziomie merytorycznym oraz żeby swoją formą realizacji zachęcały zarówno nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjalnych, szkół ponadgimnazjalnych oraz zawodowych. Program zakładał konieczność wspierania nauczycieli tak, by dzięki podniesieniu poziomu umiejętności zawodowych, pełniej mogli realizować zadania dydaktyczne i wychowawcze. Sfera rozwoju osobistego to ważna sfera dla nauczycieli. Dzięki szkoleniom w tym zakresie nauczyciele mogą zdobywać konkretne narzędzia w zakresie radzenia sobie ze stresem, wypaleniem, komunikacji lub mediacji. Szkolenia tego programu szczególnie polecano do realizacji podczas wyjazdowych rad pedagogicznych.
PROGRAM: NAUCZYCIEL WYCHOWAWCĄ
Współczesny nauczyciel to nie tylko dobry i rzetelny dydaktyk, ale także osoba umiejąca przekazywać podopiecznym wartości, pomagająca młodzieży w rozwiązywaniu problemów czy też ucząca wychowanków szeregu kompetencji interpersonalnych. Warsztaty szkoleniowe w tym programie pomagają nauczycielom zdobyć te z umiejętności, które potem dobrze wykorzystywać podczas codziennej pracy w szkole. Z przeprowadzanych w MNODN ewaluacji wynika, że proponowane tematy dobrze odpowiadają na potrzeby nauczycieli pracujących z grupami dzieci i młodzieży. Warty podkreślenia jest warsztatowy charakter szkoleń, który umożliwia nie tylko nabycie ważnych treści merytorycznych, ale także umożliwia bezpośredni kontakt uczestników z trenerem. Taka forma pracy jest też wsparciem dla nauczycieli, którzy często ze szkoleń wynoszą wiedzę i doświadczenia, które mogą być szybko zastosowane w klasach.