PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Czy potrzebne są zajęcia antydyskryminacyjne w szkole? – elementarz wiedzy o edukacji antydyskryminacyjnej (równościowej) dla nauczyciela
Cele:
- Uświadomienie uczestnikom podstawowych mechanizmów spostrzegania społecznego, również tych, które sprzyjają dyskryminacji.
- Przekazanie wiedzy i doświadczenie różnych rodzajów dyskryminacji.
- Wypracowanie wytycznych dla budowania programów antydyskryminacyjnych zajęć dla różnych grup wiekowych w warunkach szkoły.
Program:
- Spostrzeganie społeczne – stereotypy i ich konsekwencje. Perspektywa osoby stereotypizowanej.
- Uprzedzenia i mikronierównosci.
- Nierównościowy język – stereotypizująca funkcja języka min. język seksistowski, rasistowski, mowa nienawiści – „od negatywnych komentarzy do eksterminacji”.
- Łańcuch dyskryminacji – stereotypy – uprzedzenia – dyskryminacja.
- Rodzaje dyskryminacji – ableizm (dyskryminacja ze względu na niepełnosprawność), ateizm, antysemityzm, homofobia, islamofobia, rasizm, romofobia, seksizm.
- Przeciwdziałanie dyskryminacji – rola świadka, „drabinka sprzeciwu”. Asertywność.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
mgr Marta Kostecka - Korbiel
