PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Uczenie przez filmowanie: film poklatkowy jako kreatywne narzędzie wyrazu uczniów
Wideodydaktyka czyli uczenie przez filmowanie – dlaczego jest tak skuteczna? Kreatywny warsztat tworzenia filmu poklatkowego, koncepcji i prostej obróbki. Poznaj pomysły na jego zastosowania w działaniach dydaktycznych. Zachęcaj uczniów do aktywnej nauki poprzez ich niepowtarzalne filmy.
Cele:
- Pobudzenie kreatywności wśród nauczycieli i uczniów poprzez tworzenie prostych treści w formie video oraz ich niebanalne zastosowanie w zajęciach dydaktycznych i pracy szkoły.
- Zaznajomienie z założeniami wideodydaktyki oraz kształtowanie umiejętności tworzenia dynamicznego filmu poklatkowego z wykorzystaniem zdjęć, który może być następnie wykonywany przez uczniów.
- Zachęcenie uczniów do projektowania, reżyserowania, tworzenia, przetwarzania i opisywania treści – działania wspierające pracę projektową, grupową oraz umiejętności przetwarzania i systematyzowania wiedzy.
Program:
- Wideodydaktyka czyli uczenie przez filmowanie – dlaczego jest tak skuteczna?
- Film poklatkowy – dlaczego właśnie taka forma? Prostota i przystępność wykonania.
- Przykłady realizacji filmu poklatkowego.
- Kreatywne pomysły na zastosowanie w/w narzędzia w zajęciach lekcyjnych: np. rejestrowanie procesów, ukazywanie następstw, robienie notatek video (tzw. sketchnoting), filmik szkolny, klasowy, zapis z wycieczki.
- Opracowanie koncepcji oraz scenariusza.
- Wykonanie pomocy dydaktycznych oraz elementów przekazu.
- Wykonanie zdjęć do filmu poklatkowego.
- Przekształcenie zdjęć w film poklatkowy z użyciem darmowego programu do edycji filmów.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
