PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

KONFERENCJA Tutoring, Coaching, Dialog Motywujący – przegląd narzędzi skutecznego motywowania uczniów w codzienności szkolnej
OSTATNIE WOLNE MIEJSCA NA KONFERENCJI – ZAPRASZAMY DO ZAPISU!
PRZY ZAPISIE PROSZĘ KONIECZNIE DOKONAĆ WYBORU WARSZTATÓW.
BRAK WOLNYCH MIEJSC NA WARSZTACIE "Odkrywanie i rozwijanie potencjału ucznia w tutoringu rozwojowym".
Skuteczne motywowanie uczniów do rozwoju stanowi jedno z największych wyzwań w pracy nauczyciela.
Celem konferencji jest sięgnięcie do nowoczesnych metod rozwojowych: Coachingu, Tutoringu oraz Dialogu Motywującego w poszukiwaniu narzędzi i źródeł inspiracji do skutecznego motywowania uczniów.
DLACZEGO WARTO:
- zdobędziesz podstawową wiedzę dotyczącą Tutoringu, Coachingu oraz Dialogu Motywującego,
- dowiesz się, jak wykorzystać elementy poznanych metod w rzeczywistości szkolnej,
- poznasz wybrane narzędzia wspierające pracę nad motywacją oraz przećwiczysz ich stosowanie pod kierunkiem specjalisty,
- zyskasz inspirację i konkretne narzędzia do efektywnej pracy grupowej oraz indywidualnej z uczniami nad celami edukacyjnymi i wychowawczymi.
PROGRAM KONFERENCJI:
09:00 – 09:15 Powitanie uczestników
blok wykładowy:
09:15 – 10:00
Dlaczego tutoring "nie nadaje się" do polskiej szkoły /dr Łukasz Hajduk/
10:00 – 10:45
Coaching – skuteczna droga do zmiany /Jarosław Ligęza/
10:45 – 11:00 – przerwa
11:00 – 11:45
Duch Dialogu Motywującego – podstawowe założenia nowoczesnej metody motywowania /Marta Kostecka/
11:45 – 12:15 – przerwa
blok warsztatowy:
- 12:15 – 13:45 warsztat
- 13:45 – 14:00 przerwa
- 14:00 – 15:30 warsztat
WARSZTAT I
• Odkrywanie i rozwijanie potencjału ucznia w tutoringu rozwojowym
/dr Łukasz Hajduk/
– Pozytywne myślenie
– Jak sprostać potrzebie samorozwoju ucznia
– Talenty – każdy uczeń jakieś ma
– Narzędziami tutorskie do wykorzystania nie koniecznie w tutoringu
WARSZTAT II
• Dziecko w roli nauczyciela –tutoring jako forma pracy z dziećmi w przedszkolu
/dr Jolanta Sajdera/
– Tutoring dziecięcy – jak stworzyć warunki do uczenia się od rówieśników w przedszkolu?
– Diada i triada jako miejsce „pracy” tutora i nowicjusza – dobór partnerów.
– Kiedy lepsze jest wspólne uczenie się a kiedy tutoring? – scenariusze zabaw.
warsztat szczególnie polecany nauczcyielom przedszkolnym
WARSZTAT III
• Wykorzystanie metod coachingowych w motywowaniu uczniów do nauki i rozwoju
/Jarosław Ligęza/Małgorzata Cużytek/
– Metody coachingowe w kontakcie indywidualnym oraz w pracy z grupą.
– Nabycie umiejetności wykorzystania technik coachingowych w określaniu celów krótko i długoterminowych.
– Sposoby wydobywania i określania potencjału ucznia.
WARSZTAT IV
• Język zmiany w praktyce Dialogu Motywującego – czyli jak komunikować się z uczniem aby motywować go do zmiany zachowania.
/Marta Kostecka/Małgorzta Dworzańska/dr Krzysztof Piotrowski
– Wyrażanie empatii – punkt wyjścia do wzbudzenia „auto – chcenia” dokonania zmiany zachowania u ucznia.
– Argumenty za zmianą – wspieranie rozbieżności i ambiwalencji co do „ za i przeciw zmianie”.
– Wspieranie samoskuteczności – pytania wzmacniające ufność do samego siebie.
– Metody prowokowania wypowiedzi o zmianie – jak prowadzić motywujące rozmowy z uczniem.
WARSZTAT V
• Coaching samorozwoju nauczyciela jako nowoczesna ścieżka rozwoju zawodowego. /Marta Kostecka/Małgorzta Dworzańska/
– „Koło kompetencji nauczyciela„ – praca nad wyznaczeniem kierunku rozwoju zawodowego nauczyciela.
– Badanie automotywacji do zmiany/rozwoju – czy mi się chce? Na ile mi się chce? Określenie punktu na drodze rozwoju zawodowego. Co dalej ze mną w zawodzie?
– Wstępne zdefiniowanie celu – „czego chcę” – praca nad wizją siebie w roli nauczyciela w perspektywie przyszłości. Po co mi cel/wizja?
– Pomysł na „pierwszy krok” – jak ruszyć z miejsca do wyznaczonego celu/ wizji siebie w roli nauczyciela w przyszłości.
Przy dokonywaniu zapisu na konferencje proszę wybrać (i wpisać w miejscu na uwagi) dwa tematy warsztatów,
w których chcieliby Państwo wziąć udział. Ilość miejsc na każdym warsztacie ograniczona, decydyduje kolejność zgłoszeń.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.