PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Uczeń z niepełnosprawnością poznawczą w szkole
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat specyfiki funkcjonowania dziecka z obniżoną normą intelektualną i upośledzonych w stopniu lekkim.
- Poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania emocjonalnego i społecznego uczniów z deficytem intelektualnym, wynikającym z samej niepełnosprawności lub jako efekt trudności ze sprostaniem wymaganiom szkolnym.
- Wzrost wiedzy na temat dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Wzrost umiejętności stymulowania dziecka w zakresie funkcji kognitywny (pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych)
- Wzrost umiejętności stymulowania dziecka w zakresie nabywania podstawowych kompetencji szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie)
- Wzrost umiejętności korzystania różnorodnych metod, ćwiczeń, gier, pomagających uczniowi zapamiętywać i przetwarzać materiał szkolny.
Program:
- Specyfika funkcjonowania intelektualnego ucznia z pogranicza normy intelektualnej, z upośledzeniem w stopniu lekkim i umiarkowanym
- Specyficzne potrzeby i trudności uczniów z deficytami intelektualnymi w szkole Szkolne metody diagnozy trudności edukacyjnych ucznia
- Uczeń z niepełnosprawnością, której towarzyszyć może upośledzenie umysłowe (niedowidzenie, niedosłuch, spektrum autyzmu, zagrożenie niedostosowaniem społecznym)
- Analiza i superwizja indywidualnych przypadków uczniów uczęszczających do danej placówki, planowanie dla nich pomocy edukacyjno – terapeutycznej
- Współpraca z rodzicami ucznia z niepełnosprawnością intelektualną (wzmacniająca informacja zwrotna, osłabianie niepokoju w związku z deficytami dziecka, uświadamianie konieczności podjęcia działań wspierających wobec niego)
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Małgorzata Cużytek
