PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Współczesny nastolatek – jak z nim pracować?
Dzisiejsza młodzież (nazywana przez socjologów i psychologów pokoleniem Y/Z) – ta zaawansowana technologicznie generacja o innych potrzebach i aspiracjach niż poprzednie pokolenia, mniej aktywna, ale potrafiąca pracować symultanicznie, otwarta na zmiany i jednocześnie zagubiona, nie potrafiąca dokonywać odpowiedzialnych wyborów co do własnej przyszłości, zaczepna wobec dorosłych i zadziwiająco uległa wobec rówieśników – jest niewątpliwie wyzwaniem dla współczesnego nauczyciela (przedstawiciela pokolenia X). Zmiany kulturowe i społeczne generują zarówno szanse jak i zagrożenia dla współczesnych nastolatków. Kurs powstał z myślą o nauczycielach i wychowawcach uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych odczuwających potrzebę pogłębienia swojej wiedzy na temat pracy z młodzieżą.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie współczesnej młodzieży poprzez bliższe poznanie jej potrzeb i zainteresowań
- Pogłębienie wiedzy i umiejętności pracy nauczycieli ze współczesną młodzieżą (pokoleniem Y/Z)
Program szkolenia:
- Zmiany poznawcze, emocjonalne i społeczne charakterystyczne dla okresu adolescencji i ich wpływ na naukę i zachowanie uczniów
- Szanse rozwojowe młodzieży – mocne strony i obszary do pracy z uczniami
- Zagrożenia rozwojowe (zachowania buntownicze, prowokacyjne, zachowania ryzykowne, bierność poznawcza i brak aspiracji, kłopot z wyborem dalszej ścieżki edukacyjnej)
- Dziecko "ukomórkowione" – demencja cyfrowa
- Młody człowiek w grupie rówieśniczej – jak uczyć młodzież radzenia sobie z presją grupy rówieśniczej, jak pracować z zespołami, które funkcjonują destrukcyjnie (klasy skonfliktowane, agresywne, ze słabymi wynikami w nauce).
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.