PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Wsparcie sześciolatków w szkole na II etapie edukacyjnym (klasy IV-VI)
Cele:
- Poszerzenie i uporządkowanie wiedzy na temat specyfiki funkcjonowania dziecka, które rozpoczęło naukę szkolną z dysharmoniami i nieprawidłowościami w zakresie rozwoju lub jako uczeń młodszy nie sprostało w pełni wymaganiom młodszych klas, a obecnie uczęszcza do klas 4 – 6
- Wzrost umiejętności stymulowania dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi w obszarach: poznawczym, emocjonalnym, społecznym w klasach starszych
Program:
- Stymulowanie dojrzewania funkcji wykonawczych (pamięci roboczej, planowania, hamowania, elastyczności poznawczej) odpowiedzialnych za nabywanie podstawowych kompetencji szkolnych podczas lekcji przedmiotowych, wychowawczych i zajęć wyrównawczych.
- Metody prowadzenia lekcji ułatwiające dziecku z dysfunkcjami efektywniejsze w niej uczestniczenie (ćwiczenia, metody aktywizujące, przykłady dobrych praktyk przydatnych podczas prowadzenia lekcji przedmiotowych).
- Wsparcie emocjonalne, szczególnie na etapie przekroczenia progu między klasa trzecią i czwartą i przygotowanie do adaptacji w gimnazjum.
- Praca z rodzicami uczniów starszych (wygaszanie niepokoju, konstruktywne udzielanie informacji zwrotnych, działania edukacyjno – doradcze, np. uczenie rodziców jak utrwalać w dzieciach dobre nawyki związane z uczeniem się)
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.