PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Jak bawić się w opowiadanie, by stymulować rozwój dziecka w różnych obszarach
Cele szkolenia:
- Wzrost pomysłowości uczestników szkolenia w zakresie wymyślania własnych opowieści i wzbogacania ich o różne przypadkowe elementy scenograficzne
- Wzrost umiejętności uczestników w zakresie wykorzystania różnych codziennych sytuacji przedszkolnych do tworzenia opowieści stymulujących rozwój dzieci w różnych obszarach (poznawczy, emocjonalny, moralny, językowy, ruchowy)
- Poznanie technik i zabaw aktywizujących dzieci w tworzeniu własnych narracji, własnej scenografii jako ilustracji opowieści i dodatkowych efektów dźwiękowych
- Ćwiczenie przez uczestników umiejętności narracyjno-ekspresyjnych i autopreznetacyjnych związanych z opowiadaniem dzieciom
Porgram szkolenia:
- Wiele pomysłów na wykorzystanie różnych codziennych sytuacji przedszkolnych do tworzenia opowieści, pomagających znaleźć rozwiązania trudnych sytuacji, wyjaśnić nieznane słowo, przybliżyć jakiś problem, zaciekawić dostrzeżonym zjawiskiem
- Inspiracje do budowania fabuł, w których bohaterem stanie się stary kalosz, patyk znaleziony na spacerze, czy dowolny rysunek zrobiony przez dziecko
- Praktyczne rozwiązania na trochę inne niż zwykle odpoczynki, opowieści wzbogacające zajęcia czy opowieści na tzw. 3 minuty, by skupić uwagę dzieci w oczekiwaniu na... (np. zajęcia dodatkowe, skończenie przez wszystkich posiłku, albo kończące się ubierać osoby przed wyjściem na spacer)
– proste sposoby do wzbogacenia opowieści o elementy scenograficzne, dźwiękowe
– metody pracy z dziećmi nad rozwijaniem ich kompetencji językowych, ekspresji i autoprezentacji
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Agata Maślarz
