PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Odwrócona klasa i formuła "blended learning" – zmiana struktury lekcji sprzyjająca rozwojowi kluczowych kompetencji cyfrowego pokolenia
Cele szkolenia:
- Uczestnicy warsztatów poznają charakterystykę i potrzeby pokolenia cyfrowego oraz przekrój kluczowych kompetencji w zestawieniu z wyzwaniami edukacyjnymi i wymogami rynku pracy
- Dowiedzą się, jak łączyć tradycyjne nauczanie z naturalną dla cyfrowego pokolenia uczniów potrzebą korzystania z internetu
- Zaznajomią się z metodą "odwróconej klasy": zmiana struktury lekcji, w której treści teoretyczne przyswajane są przez ucznia przed zajęciami z użyciem TIK, a aktywność na lekcji skoncentrowana jest na przetworzeniu, powtarzaniu i utrwaleniu wiadomości wymagających zaangażowania uczniów
- Poznają szerszą koncepcję nauczenia zintegrowanego "blended learning", dzięki której uczniowie samodzielnie nabywają umiejętności przygotowujące ich do przyswajania wiedzy z wykorzystaniem nowoczesnych metod oraz społecznościowego uczenia się
- Uczestnicy będą potrafili projektować lekcje z wykorzystaniem metod nauczania online, dzięki poznaniu alternatywnych narzędzi oraz wykorzystanie TIK, wymaganego przez podstawę programową, bez względu na wyposażenie pracowni
Program:
- Charakterystyka pokolenia "milenialsów" w oparciu o raport z badań nad kompetencjami komunikacyjnymi "Dzieci sieci 2.0", analiza trendów rynku pracy oraz zapotrzebowania na kompetencje cyfrowe
- Budowa platformy komunikacji pomiędzy "cyfrowymi tubylcami a imigrantami"
- Założenia metody "odwróconej klasy" oraz "mieszanej metody kształcenia"
- Praca na przykładach: przygotowywanie różnych form materiałów multimedialnych (np. nagranej prezentacji, podcastu, ebooka etc.) do pracy uczniów w domu oraz wskazanie pomysłów na przeprowadzania zajęć, koncentrujących się na rozwiązywaniu problemów, merytorycznych dyskusjach oraz ćwiczeniach utrwalających,
- Różne formy pracy grupowej w ramach "blended learning", dzięki którym uczniowie samodzielnie nabywają umiejętności przygotowujące ich do zdobywania wiedzy z wykorzystaniem nowoczesnych metod oraz uczenia społecznościowego
- Wykorzystanie asynchronicznych narzędzi TIK w samodzielnej pracy uczniów
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Agnieszka Szefer - Trela
