PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Rozmawiać czy przemilczeć – co robić, gdy dzieci zadają trudne/niewygodne dla nauczycieli pytania
Cele szkolenia:
- Rozwijanie gotowości uczestników do rozmawiania z dziećmi na tematy inicjowane przez dzieci, a niekiedy trudne dla nas dorosłych, m.in.: choroby, kalectwo, śmierć, fizjologia, płciowość, rozstania
- Pogłębianie u uczestników samoświadomości własnych ograniczeń ale i potencjałów w prowadzeniu rozmów na „trudne” tematy
- Poszerzenie wiedzy uczestników na temat najważniejszych aspektów prowadzenia tego rodzaju rozmów z dziećmi – cele, podstawowe zasady, zakres, współpraca z rodzicami dzieci
- Ćwiczenie umiejętności w rozmawianiu na trudne tematy.
- Wymiana wzajemnych doświadczeń, podzielnie się wartościowymi rozwiązaniami.
Program szkolenia:
- Wachlarz trudnych pytań zadawanych przez dzieci
- Jak rozmawiać, by nie zablokować ciekawości i otwartości dziecka
- Analiza własnych możliwości, emocji i trudności, w poruszaniu określonych tematów
- Uporządkowanie wiedzy na temat najważniejszych aspektów rozmów
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Agata Maślarz
