PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Dialog Motywujący jako narzędzie motywowania – bez oceniania.
Cele:
- Poznanie zasad i idei Dialogu Motywującego
- Nabycie umiejętności prowadzenia komunikacji z uczniem/współpracownikiem
- Zbudowanie samoświadomości nawyków komunikacyjnych obniżających motywującą funkcję komunikacji
Program:
- Skuteczne i nieskuteczne sposoby motywowania
- Fazowość motywacji – Transteoretyczny model zmiany – jak w praktyce rozpoznać fazę rodzącej się motywacji np. ucznia i jaki rodzaj interwencji podjąć aby ją wzmocnić. Kiedy nauczyciel wychowawca ma moc motywującą, a kiedy nie ma? – jak chronić siebie przed frustracją "tak się staram zachęcać a efektów brak"
- Czynniki zmiany
- Istota Dialogu Motywującego – praca ambiwalencją jako punkt wyjścia do podjęcia działania na rzecz zmian – jak zrozumieć i wykorzystać w motywowaniu innych ich "chce i nie chce mi się jednocześnie"
- Cztery zasady DM empatia, rozważanie rozbieżności ( jak jest, jak chciałbym żeby było), spożytkowanie oporu, wspieranie damo skuteczności (sprawstwa) w osobie motywowanej
- Trening komunikacji wzmacniającej ufność we własne możliwości dokonania zmiany – jak w komunikacji w motywowanym zadbać o jego poczucie własnej wartości
- Trening komunikacji prowokującej wypowiedzi o zmianie (działaniu) – jak się komunikować, żeby zachęcać, a nie zniechęcać do zmiany (działania)
- Jak rozpoznać wypowiedzi świadczące o oporze wobec zmiany i jak na nie reagować
- Pułapki i błędy w prowadzeniu Dialogu Motywującego
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
mgr Marta Kostecka - Korbiel
