PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Uczenie (się) pytaniami – wykorzystanie pytań w procesie edukacyjnym
Cele szkolenia:
- Poznanie roli pytania w procesie uczenia się
- Nabycie umiejętności rozróżnienia typów pytań, np: zamknięte, alternatywne, otwarte oraz wdrożenia ich w proces edukacyjny
- Poznanie taksonomii B.Blooma i wykorzystanie jej w codziennej pracy w szkole
- Wykorzystanie w praktyce zdobytych umiejętności
Program szkolenia:
- Jak zmieniać odpytywanie na zadawanie pytań? – o poszukiwaniu dziecięcego zadziwienia
- Poznanie taksonmii B.Blooma
- Techniki zadawania pytań – m.in. parafraza, lustrzane odbicie, równoważenie, porządkowanie
- Rozróżnienie pytań prowadzących do sukcesu od pytań prowadzących do porażki – rzecz o jakości pytań
- Jak pytać by nas słuchano? – o potrzebie dialogu w szkole
- Jak pytać aby zrozumieć – praca z tekstem
- Nauczenie ucznia stawiania odpowiednich pytań. O wyższości pytania nad odpowiedzią.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Agnieszka Hliwa
