PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Tajniki psychoprofilaktyki, czyli jak wspierać rozwój uczniów
Jednym z ważny zadań szkoły jest przygotowanie uczniów do prawidłowego funkcjonowania we współczesnym świecie. Wyzwanie to obejmuje nie tylko wyposażenie ich w niezbędną wiedzę i umiejętności związane z wykorzystywaniem tej wiedzy w praktyce. To także przygotowanie ich na sytuacje trudne, których bez wątpienia będą doświadczać na co dzień.
Warsztat adresowany jest do nauczycieli szkół podstawowych, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu psychoprofilaktyki i poznać nowe metody na pracę z uczniami. To także okazja do refleksji nad własnymi umiejętnościami komunikacyjnymi i rolą nauczyciela w budowaniu klimatu bezpieczeństwa, sprzyjającemu rozwijaniu umiejętności psychospołecznych u uczniów.
Cele
Uczestnicy warsztatu:
– zdobędą podstawowe informacje z zakresu prowadzenia psychoprofilaktyki w szkole,
– dowiedzą się, czym jest metoda resilience i jak stosować ją w praktyce,
– poznają metody pracy z uczniami, w tym z dziećmi z grup ryzyka,
– otrzymają szereg wskazówek związanych z rozwijaniem umiejętności psychospołecznych uczniów,
– rozwiną własne umiejętności komunikacyjne.
Program warsztatu:
1. Psychoprofilaktyka:
– cele, założenia, zasady,
– pomysły na pracę z uczniami – od tradycyjnych warsztatów grupowych do treści „przemycanych” w trakcie lekcji i oddziaływań rówieśniczych,
– metody pracy z uczniami z grup ryzyka,
– diagnoza potrzeb, szkolny program profilaktyczny.
2. Profilaktyka konstruktywna, czyli wzmacnianie czynników chroniących i rozwijanie potencjału w oparciu o koncepcję resilience:
– cele, założenia, zasady,
– pomysły na pracę z uczniami.
3. Rola nauczyciela w budowaniu klimatu bezpieczeństwa:
– komunikacja i autentyczność podstawą bezpieczeństwa,
– ćwiczenia pozwalające rozwinąć umiejętności komunikacyjne uczestników,
– metody rozwiązywania konfliktów, konstruktywna konfrontacja,
– pomysły na pracę z uczniami.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.