PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych – jak pracować z uczniem zdolnym, by zapobiegać niepowodzeniom szkolnym
Cele szkolenia:
Wiedza:
- zdefiniowanie pojęcia ucznia zdolnego, rozróżnianie różnych zdolności i uzdolnień
- najistotniejsze modele i teorie zdolności, zdefiniowanie pojęcie syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych
Umiejętności:
Uczestnik szkolenie będzei umiał dobrać metody identyfikacji zdolności, przygotowywać scenariusz zajęć odpowiednich do zdiagnozowanych potencjalności ucznia, zastosować właściwe sposoby diagnozowania i stymulowania rozwoju uzdolnień.
Kompetencje:
Uczestnik szkolenia będzie właściwie dostrzegać przejawy zdolności i uzdolnień ucznia, będzie wrażliwy na specjalne potrzeby uczniów zdolnych, może wykazać aktywność w projektowaniu systemowych działań na rzecz
W programie:
- definicje zdolności; psychologiczne modele zdolności;
- zdolności ogólne i uzdolnienia kierunkowe;
- diagnozowanie zdolności dzieci i młodzieży; edukacja dzieci zdolnych;
- uczeń zdolny; wybrane programy wspomagające rozwój uczniów zdolnych;
- modele opieki nad dzieckiem zdolnym;
- instytucje działające na rzecz zdolnych;
- niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych;
- Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć – diagnoza i terapia;
- elementy treningu umiejętności wychowawczych dla osób pracujących z dzieckiem zdolnym.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.