PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Teoria Sally Goddard Blythe w praktyce – wpływ odruchów prymitywnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie dziecka
Cele szkolenia:
- Wykład i warsztaty mają za zadanie przybliżyć nauczycielom i wprowadzić wiedzę na temat jak poprawić u uczniów koordynację wzrokowo – ruchową, a także koordynację ruchów całego ciała, poprzez ćwiczenia ruchowe mające na celu spowodować:
- poprawę koncentracji uwagi,
– poprawienie zdolności do spokojnego uczestniczenia w lekcji,
– poprawienie kontroli równowagi,
– lepszą organizację pracy,
– zwiększenie pewności siebie,
– zwiększenie efektywności uczenia się.
Program:
- Kontrola równowagi, umiejętności ruchowe oraz integracja wczesnych odruchów niemowlęcych mają związek z wynikami w nauce szkolnej
- Treścią warsztatów będą więc ćwiczenia, będące serią ruchów rozwojowych, wzorowanych na ruchach, jakie dziecko wykonuje w pierwszym roku życia. Wszystkie ćwiczenia wykonuje się na podłodze. Wspomagają one rozwój prawidłowego ustalenia głowy w stosunku do ciała, który stanowi podstawę kształtowania się prawidłowej postawy i koordynacji ruchowej, powodując rozwój umiejętności korzystania z lewej i prawej strony oraz górnej i dolnej części ciała
- Dzięki odwzorowaniu ruchów w kolejności w jakiej pojawiają się one w trakcie rozwoju, usprawniona koordynacja staje się funkcją, a nie tylko prostą wyćwiczoną umiejętnością. Warsztaty poprzedzi wykład będący wprowadzeniem do teoretycznych podstaw wpływu przetrwałych odruchów na uczenie się i zachowanie
SZKOLENIE MA CHARAKTER PRAKTYCZNY – KONIECZNY WYGODNY UBIÓR I OBUWIE ODPOWIEDNIE DO ĆWICZEŃ NA MATERACACH I PODŁODZE
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.