PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Sposoby pomocy dziecku przedszkolnemu z zaburzeniami społeczno-emocjonalnymi, warsztat dla nauczycieli przedszkola
Podczas szkolenia poszukamy odpowiedzi na pytania: kiedy obserwowane zachowanie dziecka jest prawidłowe pod względem rozwojowym, a kiedy należy mówić o zaburzeniu?
Jakie są przyczyny trudności i zaburzeń rozwoju społeczno – emocjonalnego?
Jak zaplanować oddziaływania wspierające – indywidualne i grupowe?
Cele szkolenia:
- Uporządkowanie wiedzy dotyczącej prawidłowości rozwoju społeczno – emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym,
- Poznanie podstawowych wskaźników umożliwiających rozróżnienie prawidłowości i zaburzeń w rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci w wieku przedszkolnym,
- Omówienie rodzajów i planowanie oddziaływań wspierających (indywidualnych i grupowych) rozwój społeczno – emocjonalny dzieci,
- Sposoby pracy z rodzicami dziecka mającego trudności w rozwoju społeczno-emocjonalnym,
- Możliwość omówienia konkretnych przypadków
Program szkolenia:
- Omówienie charakterystyki rozwoju społecznego i emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym pod kątem rozróżnienia prawidłowości i możliwych zaburzeń w tym obszarze
- Kiedy obserwowane przez nas zachowanie dzieci (np. lękowe, agresywne) jest prawidłowe pod względem rozwojowym a kiedy możemy mówić o zaburzeniu?
- Jakie są przyczyny trudności i zaburzeń rozwoju społeczno – emocjonalnego?
- Jak zaplanować oddziaływania wspierające – indywidualne i grupowe? W jaki sposób pracować z rodzicami dziecka mającego trudności w rozwoju społeczno – emocjonalnym?
- Propozycje zabaw i ćwiczeń pozwalających zintegrować grupę, uczących dzieci rozpoznawania i nazywania emocji oraz relacji zachodzących między ludźmi, których doświadczenie jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania w grupie jak: współpraca, rozwiązywanie konfliktów, konstruktywne radzenie sobie z emocjami.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.