PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Trudności społeczne i emocjonalne uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. Wskazówki terapeutyczne
Cel szkolenia:
- Zapoznanie uczestników z rodzajami trudności, mechanizmami ich powstawania i utrzymywania się, dostarczenie wiedzy i umiejętności stosowania prostych metod i technik wspierania dzieci w obliczu różnych trudności.
Osoby niepełnosprawne intelektualnie, oprócz trudności wynikających z niedorozwoju funkcji poznawczych także na poziomie emocjonalnym i społecznym przeżywają swoje małe i duże dramaty. Cierpią na zaburzenia lękowe, depresje, są nieśmiałe, zaspokajają swoje potrzeby w sposób nieakceptowany lub raniący dla otoczenia (agresja, autoagresja, czynności „paraseksualne”), w relacjach społecznych przejawiają błędne nawyki adaptacyjne, które utrudniają kontakty z otoczeniem. Terapia i wspomaganie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, przeżywających trudności emocjonalne, to duże wyzwanie dla nauczycieli, wychowawców i jednocześnie codzienna praktyka.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
