PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Budowanie warsztatu efektywnego nauczyciela i wychowawcy metodą treningu twórczości
W oparciu o kilkunastoletnie doświadczenia w zakresie stosowania metod pedagogiki twórczości proponujemy Państwu kompleksowe szkolenie, którego celem jest przygotowanie uczestników do efektywnego wdrażania twórczych metod w proces edukacji.
Szkolenie składa się z kilku modułów, które zapewniają wszechstronną wiedzę i umiejętności niezbędne do metodycznego wprowadzania założeń pedagogiki twórczości w praktyce szkolnej.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:
Podniosą poziom własnej kompetencji twórczej
Zwiększą swoją wiedzę z zakresu metodyki prowadzenia zajęć twórczych
Poznają wiele konkretnych ćwiczeń stymulujących twórcze myślenie w klasie szkolnej
Poznają sposoby identyfikacji zdolności twórczych uczniów
Zapoznają się z istniejącymi programami twórczymi
Przygotują autorski program twórczej lekcji z możliwością superwizji
MODUŁ 1
Trening twórczego myślenia z podstawami psychologii i pedagogiki twórczości
Celem tego modułu jest rozwinięcie kompetencji twórczej uczestników- twórczych wiedzy, umiejętności, postaw i refleksji.
Trening oparty na koncepcji profesorów Edwarda Nęcki i Krzysztofa J. Szmidta
Zasady komunikacyjne kształtujące atmosferę sprzyjającą twórczości
Rozgrzewki twórcze
Stymulowanie myślenia pytajnego, kombinacyjnego, transformacyjnego oraz sześciu operacji umysłowych
MODUŁ 2
Twórcze know – how czyli zasady twórczej pracy w klasie
Moduł ma charakter konwersatorium.
Celem modułu jest poznanie czynników, które mogą blokować twórczą aktywność oraz prezentacja i omówienie dobrych i złych praktyk nauczycielskich w pracy twórczej z klasą.
Wykorzystane zostaną praktyczne doświadczenia prowadzących i uczestników.
MODUŁ 3
Moduł ma charakter prezentacji konkretnych narzędzi stosowanych w praktyce. Składa się z dwóch części:
Techniki identyfikacji zdolności twórczych uczniów
Celem jest prezentacja kwestionariuszy, testów i metod obserwacyjnych identyfikujących zdolności twórcze uczniów
Prezentacja i analiza istniejących programów twórczych:
Celem jest zapoznanie uczestników z najpopularniejszymi polskimi i zagranicznymi programami twórczymi. Szczegółowe omówienie i analiza pozwoli uczestnikom zrozumieć ich istotę i w razie potrzeby efektywnie stosować w pracy szkolnej
MODUŁ 4
Twórczo i w zgodzie z nową podstawą programową czyli jak (skutecznie) stymulować myślenie uczniów na lekcjach [/b]
Celem modułu jest poznanie autorskich sposobów rozwijania myślenia, które pomagają spełniać cele zawarte w nowej podstawie programowej. Zaprezentowane zostaną zarówno metody interdyscyplinarne jak i specyficzne dla przedmiotu nauczanego przez uczestników. Metody rozwijają ze szczególnym uwzględnieniem myślenie twórcze.
Prezentowane metody oparte są na sprawdzonych w edukacji teoriach i bogatej praktyce prowadzącego!
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
