PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Podstawy pracy na platformie e-learningowej – zajęcia praktyczne
Cele szkolenia:
- Platformy e-learningowe wkraczają do szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Wykorzystanie tego prostego, interaktywnego, nowoczesnego narzędzia jakim jest platforma modle stanie się jeszcze bardziej możliwe w Krakowie dzięki inicjatywie Wydziału Edukacji Miasta Krakowa i udostępnieniu krakowskim szkołom bezpłatnie miejsca na platformie miejskiej. Wiele szkół korzysta we własnym zakresie z platform lub wielu nauczycieli wykorzystuje gotowe zasoby wydawnictw edukacyjnych.
Program szkolenia:
- Prowadzenie Forum aktualności, Forum dyskusyjnego, komunikacja z grupa poprzez system wiadomości i czat
- Kurs wychowawczy na platformie – zarządzanie kursem
- Modyfikacja istniejących zasobów dodawanie prostych zasobów: linki do strony, gotowe pliki z materiałami
- Przygotowanie głosowań, ankiet, kwestionariuszy
- Wykorzystanie zadań do sprawdzania wiedzy – rodzaje zadań na platformie
- Testy samosprawdzające – przygotowanie i ocena
- Zarządzanie dziennikiem ocen
- Podczas szkolenia zostaną omówione metody pracy z uczniem z wykorzystaniem platformy, motywacja i aktywizacja do działań ucznia.
Możliwość realizacji warsztatów z wykorzystaniem zasobów platformy modle.
Każdy moduł szkolenia może być realizowany osobno w liczbie 4-8 godzin dydaktycznych:
1. Wykorzystanie platformy – jako narzędzia dla wychowawcy.
Kurs przeznaczony dla wychowawców i osób, którzy szukają zastosowań platformy modle do pracy z młodzieżą. Wyjaśnienie tworzenia kursów, administracji kursem, przypisywanie ról, tworzenie prostych aktywności i interakcji w sieci z klasą.
2. Quiz – forma sprawdzenia umiejętności oraz pomoc w samokształceniu
Przygotowanie Quizu na platformie moodle – do wykorzystania jako sprawdzenie umiejętności oraz jako element pomagający w samokształceniu ucznia. Tworzenie pytań różnego typu, tworzenie bazy pytań, kategorie pytań, przypisywanie pytań do Quizu, eksport i import pytań do Quizu. Modyfikacja pytań, ocena i analiza wyników.
3. Hot Potatos – przykład tworzenia quizów i ćwiczeń interaktywnych
Przygotowanie różnych typów ćwiczeń interaktywnych, tworzenie różnych typów pytań, modyfikacja materiału, osadzanie ćwiczeń na platformie oraz umieszczanie na stronie WWW. Weryfikacja zadań oraz ocenianie.
4. Lekcje „moodlowe” – ciekawy sposób prezentacji nowego tematu
Tworzenie i modyfikacja lekcji jako prezentacji nowego tematu na platformie e-learningowej. Osadzanie multimediow w lekcji, typy lekcji. Wykorzystanie lekcji do samokształcenia oraz do sprawdzenia umiejętności. Przygotowanie materiałów w postaci HTML, tworzenie pytań, wątków oraz ocena lekcji.
5. Zadania – forma współpracy z uczniami
Tworzenie i wykorzystanie różnych typów zadań dostępnych na platformie e-learningowej do pracy z uczniem. Zadania grupowe, zadania indywidualne, ocena zadań, przygotowanie informacji, osadzanie multimediów. Wykorzystanie zadań do indywidualizacji pracy z uczniem.
6. Komunikacja na platformie – fora, czaty, wiadomości
Interakcje pomiędzy uczniem a nauczycielem, pomiędzy uczniami, poprzez wykorzystanie forów, czatu i systemu wiadomości moodle. Zasady prowadzenia dyskusji, moderacja forum, etykieta jako element wychowawczy w dzisiejszej szkole.
7. Słownik pojęć – ciekawy sposób na pracę z uczniami
Tworzenie słowników pojęć jako element prezentacji tematyki i zagadnień kursowych. Definiowanie pojęć, klasyfikacja, przykłady zastosowań słowników, praca grupowa, ocena słownika. Import i eksport pojęć słownikowych.
8. Tworzenie zasobów – książka, strona HTML na platformie e-learningowej.
Tworzenie zasobów e-learningowych z wykorzystaniem podstaw języka HTML . Proste strony HTML w edytorze modle, osadzanie grafiki i dokumentów w zasobach, multimedia w zasobach e-learningowych. Przygotowanie książki, zasady prezentacji tekstu i multimediów na stronach WWW.
9. Multimedia na platformie – screeny, filmy,
Tworzenie multimediów na potrzeby edukacji. Przygotowanie filmów dydaktycznych, grafik, nagrywanie dźwięków, muzyki. Przygotowanie screencastów.
10. Dziennik i ocenianie na platformie moodle
Przygotowanie dzienników na kursach modle, tworzenie skali ocen, ustawienia dziennika, tworzenie kategorii, gradacja stopni.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.