PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Kurs kwalifikacyjny z zakresu organizacji i zarządzania oświatą
Zapraszamy na rzetelne szkolenie przygotowane z myślą o osobach, które chcą zostać profesjonalnie wprowadzone w zasady zarządzania placówką oświatową, szukają wiedzy i praktyki oraz doradztwa. Szczegóły, rozwiązania praktyczne, przyjazne zapoznanie z prawem oświatowym oraz wszelkimi najnowszymi zmianami w rozporządzeniach i tym, co z nich wynika dla praktyki kierowniczej w placówce.
Specjalnie opracowany program uwzględnia specyfikę i niuanse różnych typów placówek.
Zostaną przedstawione praktyczne wskazówki i konkretne rozwiązania dla przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych wraz ze specyfika palcówek niepublicznych!
System szkolenia:
– dwa semestry
– zajęcia w systemie piątkowo – sobotnim, 1-2 weekendy w miesiącu oraz tydzień ferii zimowych
Prowadzenie:
Specjaliści z Instytutu Zarządzania w Oświacie UJ
Doświadczona kadra kierownicza i edukatorzy specjaliści
trenerzy Małopolskiego Niepublicznego ODN – Grupa Edukacyjna Kangur
Program szkolenia:
- Ogólna teoria organizacji i zarządzania
- Prawo oświatowe z uwzględnieniem zapisów odnoszących się do placówek publicznych i niepublicznych
- Psychologia w kierowaniu placówką oświatową (bariery w komunikacji międzyludzkiej,, przyczyny konfliktów, kierowanie konfliktem, podstawy mediacji i negocjacji, system motywacji pracowników w praktyce, sytuacje kryzysowe w szkole i interwencje w sytuacjach kryzysowych, wykorzystanie potencjału i rola lidera grupy, rola lidera grupy, zasady pracy głosem)
- Kierowanie zmianą i organizacja procesu pedagogicznego placówki w sytuacji zmiany (plany i strategie wprowadzania zmiany, dyrektor placówki w sytuacji zmiany, organizacja pracy rady pedagogicznej, nadzór pedagogiczny w szkole)
- Ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna (m.in. ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym, narzędzia ewaluacji oraz jej dokumentowanie)
- Zarządzanie jakością pracy placówki oświatowej i projektowanie działań wpływających na podniesienie jakości tej placówki
- Kierowanie i administrowanie placówką oświatową (m.in. systemy i procedury zapewniania jakości, uwzględnieniem TQM w edukacji, rola lidera WDN i szkolny plan WDN, plan nadzoru pedagogicznego dyrektora placówki oświatowej, style i strategie zarządzania, podstawy prawa budżetowego, polityka kadrowa – zasady zatrudniania, nagradzania i dyscyplinowania nauczycieli, dyrektor szkoły jako administrator budynku (inwestycje, remonty, przepisy BHP, inwentaryzacja majątku), organizacja pracy sekretariatu, programy komputerowe przydatne w pracy dyrektora)
- Placówka a środowisko lokalne (m.in. partnerzy szkoły w środowisku lokalnym
- strategie i formy współpracy ze środowiskiem, strategie i formy promocji szkoły, strona internetowa szkoły, zasady współpracy z mediami – działania promocyjne, sytuacje kryzysowe)
- Praktyki kierownicze
- Seminarium dyplomowe
UCZESTNIKAMI SZKOLENIA MOGĄ BYĆ:
– dyrektorzy, wicedyrektorzy przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, innych placówek oświatowych
– nauczyciele spełniający wymogi kwalifikacyjne zawarte w rozporządzeniu MEN z dnia 12.03.2009 r. (Dz. U. Nr 50. poz. 400)
Zgoda Małopolskiego Kuratora Oświaty nr NP.IL.5051/9/10
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
