PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Jak zmotywować uczniów do nauki? Podstawy psychologiczne i praktyka
Cele szkolenia:
- Szkolenie pomoże odpowiedzieć na nastęujące pytania:
- Jak motywować uczniów do nauki na lekcji i poza nią?
- Jak motywować indywidualnie i w grupie?
- Jak robić to skutecznie czyli: twórczo i niekonwencjonalnie?
Program szkolenia:
- 1. Niespecyficzne oddziaływania nauczyciela na drodze budowania motywacji ucznia do nauki: osobowość nauczyciela, relacje nauczyciela z uczniem, konwencjonalne i niekonwencjonalne zachowania nauczyciela.
- 2. "Kim jestem?" "Ile znaczę?" "Co umiem?" – wspomaganie ucznia w poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania, czyli motywowanie go do nauki poprzez odwoływanie się do jego potrzeb:
- rozbudzanie ciekawości poznawczej: zasady i techniki,
- stosowanie aktywizujących metod nauczania: rodzaje,
- dostosowanie wymagań do indywidualnych możliwości: wzbudzanie poczucia nadziei i zaangażowania zamiast lęku i symulacji,
- dawanie wyboru,
- praca w grupach.
- Efekt pierwszeństwa i efekt świeżości – czyli jak informacja zwrotna nauczyciela wzmacnia samoocenę ucznia, buduje jego optymizm i kompetencje w radzeniu sobie z porażkami.
- Role uczniowskie (zdolny leń, bezradny) jako kompensacja braku sukcesów ucznia w nauce – jak sobie z nimi radzić i jak im zapobiegać.
- Konstruktywna i niekonwencjonalna konfrontacja nauczyciela z uczniem na drodze budowania jego motywacji do zmiany zachowania.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.