PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Co się dzieje w szkole, gdy uczniowie dojrzewają? – wpływ rozwoju seksualnego uczniów na zachowania w klasie i osiągnięcia szkolne
Cele szkolenia:
- Zdobycie przez uczestników wiedzy o prawidłowościach rozwojowych w sferze psychoseksualnej
- Uzupełnienie rozumienia zjawisk budzących niepokój w temacie seksualności uczniów (wyzywający wygląd, agresywne komentarze o treści seksualnej, spory i rywalizacja chłopcy/dziewczyny, unikanie zajęć z WF’u, molestowanie seksualne etc.)
- Znaczenie wychowawcy dla uczniów
- Co warto robić z perspektywy wychowawczej w klasie, w której seksualność uczniów robi się dla nich ważna: jak rozmawiać, jakie zajęcia warto poprowadzić, jak reagować w sytuacjach przykrych dla uczniów – praktyczne wypróbowanie różnych sposobów
Program szkolenia:
- Podczas szkolenia poruszane będą szczegółowo zagadnienia dotyczące psychologicznej wiedzy nt. rozwoju psychoseksualnego i kształtowania się tożsamości płciowej:
1. Fazy rozwoju seksualnego, typowe zachowania, typowe trudności, przeżywanie swojej seksualności w sferze biologicznej, emocjonalnej i społecznej.
2. Kształtowanie się tożsamości płciowej chłopców i dziewcząt
3. Rodzaje i rola pierwszych związków w życiu dzieci i młodzieży
4. Konsekwencje rozwoju psychoseksualnego w postaci różnych napięć i trudności w grupie szkolnej i poza nią
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
