PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

W co grają uczniowie, w co grają nauczyciele? – komunikacja interpersonalna w szkole
Cele szkolenia:
- Nauka rozpoznawania zachowań agresywnych i manipulacyjnych,
- Poznanie najczęstszych "gier" środowiska szkolnego, zidentyfikowanie gier psychologicznych, w które sami gramy, nauka rozpoznawania i przerywania gier,
- Poznanie sposobów aktywnego wpływania na przebieg trudnych rozmów i interakcji,
Program szkolenia:
- 1. Analiza strukturalna osobowości:
Stany Ja – Dorosły, Rodzic, Dziecko
Kwestionariusz Stanów Ego – autodiagnoza2.
Skuteczne posługiwanie się różnymi aspektami osobowości
- 2. Analiza transakcyjna w szkole:
Transakcje – co sprzyja nawiązywaniu relacji, a co blokuje i przerywa interakcje
Podstawowe prawa komunikacji
Możliwośc wpływania na proces komunikacji interpersonalnej,
- 3. Gry psychologiczne:
Psychologiczne mechanizmy powstawania gier
Rodzaje gier i role, jakie w nich podejmujemy (Trójkąt Dramatyczny)
Najczęstsze „gry szkolne”: gry zakłócające spokój, gry upokarzające, gry kusicielskie, gry ratownicze,
Jak nie grać w swoje gry i jak nie dawać się wciągać w gry innych osób
- 4. Znaki "rozpoznania”
Rodzaje strouków – głaski i kolczatki,
Sposoby dawania, brania i proszenia o strouki
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.