PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Narzędzia pracy nauczyciela w kontakcie z dzieckiem i rodziną dysfunkcyjną
Cel szkolenia:
- Nauka rozpoznawania i różnicowania niektórych typów zaburzeń funkcjonowania osobowości, będących skutkiem patologii środowiskowej oraz nabycie umiejętności postępowania z dzieckiem dotkniętym taką „sytuacją”. Dzięki temu uczestnicy mogą poznać relacyjny model powstawania deficytów emocjonalnych, a co za tym idzie mogą zrozumieć tło konfliktów nauczyciel – uczeń
- Uczestnicy będą mogli opanować umiejętności komunikacyjne pomocne w porozumieniu z młodzieżą. Szczególna uwaga zwrócona będzie na sposób formułowania komunikatów, tak aby korygować, te które mają charakter dysfunkcyjny. Ważnym elementem pracy jest poznanie zależności między dynamiką życia rodzinnego, a trudnościami jakie dziecko sprawia w szkole.
Program szkolenia:
- Duży nacisk zostanie położony na to, by pracować na materiale, który uczący wnoszą z własnych szkolnych doświadczeń.
- Część zajęć będzie poświęcona rozwijaniu mechanizmów radzenia sobie przez nauczycieli ze stresem – jest to istotne biorąc pod uwagę charakter pracy jak i warunki skuteczniejszego oddziaływania wychowawczego.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Jacek Biłko
