PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Jak uczyć młodzież myślenia?
Uwaga – zgodnie z tytułem – szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących z młodzieżą szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjalnych.
(Dla pracujących z dziećmi polecamy:
Jak nauczyć dzieci myślenia?
lub
Podstawy psychopedagogiki działań twórczych)
Cele szkolenia:
- Pokazanie praktycznych i możliwych do wykorzystywania w warunkach szkolnych sposobów stymulowania myślenia ze szczególnym uwzględnieniem myślenia logicznego i krytycznego
- Pomysły na rozwijanie refleksyjności uczniów,
- Pokazanie propozycji metod efektywnego wprowadzania w proces dydaktyczny twórczego myślenia.
Program szkolenia:
- Krótka prezentacja na temat różnych rodzajów myślenia w kontekście szkolnym
- Przykłady stymulowania myślenia logicznego, krytycznego opartego na doświadczeniu uczestników
- Propozycje alternatywnych metod stymulowania myślenia
- Interdyscyplinarność kształcenia – zalety i sposoby uzyskiwania w realiach szkolnych
- Przejawy myślenia uczniów – jak je dostrzegać i w jaki sposób je wykorzystywać dla dobra uczniów i zwiększania efektywności nauczania
- Pomysły na rozwijanie refleksyjności uczniów, tak potrzebnej dla zwiększania efektywności przyswajania przez nich wiedzy i pobudzania ich do aktywności podczas zajęć, a także motywowania do nauki
- Techniki stymulowania twórczego myślenia w kontekście szkolnym, podczas lekcji przedmiotowych
Można włączyć do programu TWÓRCZY NAUCZYCIEL.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.