PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Mosty zamiast murów – czyli jak rozmawiać ze zbuntowanym nastolatkiem?
Cele szkolenia:
Nastolatek w kontakcie często manifestuje trudne zachowania – opór, bunt, agresję, „ucieka z kontaktu”, ignoruje, odrzuca. Aby rozumieć te zachowania i radzić sobie z nimi oraz skutecznie interweniować i pomagać, warto poznać sposoby nawiązywania kontaktu i prowadzenia rozmów „ze zbuntowanym nastolatkiem”.
W programie szkolenia:
• sposoby ustalania relacji między stronami porozumienia w zależności od pełnionych ról, zadań, potrzeb i wzajemnych oczekiwań
• sposoby radzenia sobie z trudnymi reakcjami uczniów: oporem, obojętnością, ignorowaniem, odrzuceniem, buntem, agresją – bierną i „wprost”
• cele i metody prowadzenia rozmów o charakterze interwencyjnym, wspierającym, terapeutycznym
• metody komunikacji otwartej i asertywnej, obrona własnych granic
• problematyka zawierania umów i ich respektowania
• praca na realnych przykładach „z życia wziętych”
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
