PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Teoria i praktyka interwencji kryzysowej w środowisku szkolnym
Cele szkolenia:
- Dostarczenie wiedzy i umiejętności na temat : diagnozowana kryzysu i wstępnej interwencji kryzysowej na terenie szkoły.
- Nabycie umiejętności w tworzeniu szkolnych procedur interwencji w sytuacji zaistniałego kryzysu.
- Dostarczenie wiedzy na temat zasad współpracy z instytucjami lokalnymi w momencie zaistnienia sytuacji kryzysowej.
Program szkolenia:
- Definicja i pojęcie sytuacji kryzysowych w środowisku szkolnym.
- Jak konstruktywnie reagować w obliczu sytuacji kryzysowej w szkole? Jak sprawić, aby doświadczenie kryzysu wzmacniało i integrowało środowisko szkolne?
- Rodzaje sytuacji kryzysowych występujących w środowisku szkolnym.
- Uczeń w sytuacji kryzysowej: objawy, specyfika przeżywania i reagowania.
- Zasady i techniki interwencji kryzysowej w środowisku szkolnym.
- Szkoła jako system w obliczu sytuacji kryzysowej:
- planowanie dotyczące kryzysu,
- budowanie szkolnego zespołu reagowania kryzysowego,
- opracowywanie i wdrażanie procedur reagowania kryzysowego w szkole.
- Żałoba w szkole: zasady reagowania w sytuacji nagłej utraty (śmierć ucznia, nauczyciela).
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.