PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Diagnoza sytuacji wychowawczej ucznia i zespołu klasowego.
Cele szkolenia:
- Umiejętność rozpoznawania trudności wychowawczych w oparciu o diagnozę środowiska rówieśniczego i rodzinnego ucznia.
- Poznanie metod i technik zdobywania informacji o uczniu (obserwacja, rozmowa, metody socjometryczne, graficzne,autoekspresyjne, analiza wytworów).
- Poznanie ciekawych, innowacyjnych metod zbierania informacji o funkcjonowaniu ucznia w klasie i funkcjonowaniu całego zespołu klasowego (komunikacja, role grupowe, struktura i klimat grupy) w oparciu o metody projekcyjne (socjogram projekcyjny), kwestionariusze ankiet, zabawy grupowe i gry psychoedukacyjne
Program szkolenia:
- Dla każdego wychowawcy, chcącego planować i wdrażać skuteczne działania, ważna jest dokładna, wieloaspektowa diagnoza sytuacji poszczególnych uczniów i analiza funkcjonowania zespołu klasowego jako całości. To nauczycielskie poznawanie uczniów powinno być procesem ciągłym – nie tylko na początku roku szkolnego, ale na różnych etapach rozwoju grupy czy w specyficznych momentach kryzysowych (nasilenie zachowań trudnych, ryzykownych uczniów, dezorganizacja zespołu klasowego). Wiedzę o klasie i wychowankach zdobywać można na różne sposoby. Warto usystematyzować wiedzę o tych powszechnie dostępnych oraz poznać wiele nowych technik – część z nich, oprócz posiadanych walorów poznawczych, stanowi jednocześnie niezwykle atrakcyjną dla uczniów propozycję zajęć do wykorzystania w ramach lekcji wychowawczych.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Małgorzata Cużytek
