PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Przeciwdziałanie zagrożeniom w sieci. Cyberprzemoc, fake newsy, dezinformacja
Cel szkolenia:
• poznanie mechanizmów szerzenia się dezinformacji oraz zagrożeń wynikających z nadużywania nowoczesnych technologii,
• zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie metod kształtowania krytycznego myślenia u uczniów i poprawnego dobierania przez nich źródeł,
• zastosowanie w procesie nauczania metod i narzędzi cyfrowych służących do rozpoznawania fałszywych treści w Internecie (cyberataków, zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, manipulacji w serwisach internetowych).
Program szkolenia:
Blok teoretyczny:
1. Cyberataki i oszustwa internetowe oraz zasady bezpiecznego korzystania z sieci.
2. Fake news a dezinformacja lub propaganda – czym się różnią?
3. Nowe zjawiska i wyzwania: misinformacja, malinformacja, deepfake, trolling, fact-checking, bańka informacyjna.
Blok praktyczny:
1. Narzędzia online służące do weryfikowania treści pochodzących z internetu.
2. Jak rozpoznać fałszywe informacje? Zaprezentowanie przykładowych ćwiczeń kształcących krytyczne myślenie u uczniów.
3. Świadome korzystanie z internetu. Jak wybierać wiarygodne źródła wiedzy?
• poznanie mechanizmów szerzenia się dezinformacji oraz zagrożeń wynikających z nadużywania nowoczesnych technologii,
• zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie metod kształtowania krytycznego myślenia u uczniów i poprawnego dobierania przez nich źródeł,
• zastosowanie w procesie nauczania metod i narzędzi cyfrowych służących do rozpoznawania fałszywych treści w Internecie (cyberataków, zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, manipulacji w serwisach internetowych).
Program szkolenia:
Blok teoretyczny:
1. Cyberataki i oszustwa internetowe oraz zasady bezpiecznego korzystania z sieci.
2. Fake news a dezinformacja lub propaganda – czym się różnią?
3. Nowe zjawiska i wyzwania: misinformacja, malinformacja, deepfake, trolling, fact-checking, bańka informacyjna.
Blok praktyczny:
1. Narzędzia online służące do weryfikowania treści pochodzących z internetu.
2. Jak rozpoznać fałszywe informacje? Zaprezentowanie przykładowych ćwiczeń kształcących krytyczne myślenie u uczniów.
3. Świadome korzystanie z internetu. Jak wybierać wiarygodne źródła wiedzy?
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY mgr Adam Franczak