PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Wizualny język programowania Scratch
Cele:
- Przygotowanie do nauczania programowania z zastosowaniem wizualnego języka Scratch.
- Zrozumienie działania prostych algorytmów na przykładach z życia codziennego.
- Wdrażanie wizualnego języka programowania „Scratch”.
- Zastosowanie języka Scratch na różnych zajęciach edukacyjnych
- Wdrażanie ćwiczeń praktycznych, zadań algorytmicznych i sytuacji problemowych w nauce programowania.
- Tworzenie przykładowych gier i programów do przyszłych celów edukacyjnych w pracy z Uczniami.
Program:
- Algorytmy w życiu codziennym (myślenie komputacyjne) – jak rozbić parzenie herbaty na drobne.
- Zapoznanie z platformą Scratch, tworzenie konta i omówienie funkcji portalu.
- Zastosowanie podstawowych komend blokowych, tworzenie scen i krótkich animacji.
- Tworzenie i edycja obiektów, wstawianie dźwięków i tła w tworzonych programach.
- Rysowanie po ekranie – programowalne sterowanie obiektem.
- Zastosowanie warunków, iteracji oraz operatorów matematycznych w programach.
- Tworzenie i wprowadzanie zmiennych do programu.
- Wykonywanie własnych gier i programów w środowisku Scratch.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY mgr Marcin Kołodziej