PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Wizualny język programowania Scratch
Cele:
- Przygotowanie do nauczania programowania z zastosowaniem wizualnego języka Scratch.
 - Zrozumienie działania prostych algorytmów na przykładach z życia codziennego.
 - Wdrażanie wizualnego języka programowania „Scratch”.
 - Zastosowanie języka Scratch na różnych zajęciach edukacyjnych
 - Wdrażanie ćwiczeń praktycznych, zadań algorytmicznych i sytuacji problemowych w nauce programowania.
 - Tworzenie przykładowych gier i programów do przyszłych celów edukacyjnych w pracy z Uczniami.
 
Program:
- Algorytmy w życiu codziennym (myślenie komputacyjne) – jak rozbić parzenie herbaty na drobne.
 - Zapoznanie z platformą Scratch, tworzenie konta i omówienie funkcji portalu.
 - Zastosowanie podstawowych komend blokowych, tworzenie scen i krótkich animacji.
 - Tworzenie i edycja obiektów, wstawianie dźwięków i tła w tworzonych programach.
 - Rysowanie po ekranie – programowalne sterowanie obiektem.
 - Zastosowanie warunków, iteracji oraz operatorów matematycznych w programach.
 - Tworzenie i wprowadzanie zmiennych do programu.
 - Wykonywanie własnych gier i programów w środowisku Scratch.
 
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
 mgr Marcin Kołodziej
 mgr Marcin Kołodziej
