PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Jak rozmawiać z uczniami o trudnych sprawach?
Cel: Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami życiowymi oraz przygotowanie ich do udzielania wsparcia uczniom po wydarzeniu o charakterze kryzysu lub traumy.
Program:
- Dziecięca ciekawość a bezradność dorosłych – czyli dlaczego niekiedy mamy kłopot z odpowiadaniem na „trudne pytania”
- Specyfika „dziecięcego rozumowania” na różnych etapach rozwojowych
- Dziecko jako obserwator radzenia sobie ze stresem dorosłych – jak dzieci przeżywają traumę i jak z niej wychodzą
- Jak rozmawiać z dziećmi na tematy "egzystencjalne" (np. choroba, śmierć, społeczne zachowania ludzi w sytuacjach społecznych) – sztuka „podążania za ciekawością dziecka”
- Jak poruszać w klasie „drażliwe tematy” – scenariusze lekcji wychowawczych dla różnych grup wiekowych uczniów odnośnie różnych tematów społecznych
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Małgorzata Cużytek
