PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Spokój. Jak skutecznie zrelaksować się i uspokoić: empatia dla siebie, empatia dla innych
Cele:
• Zdobycie wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw empatii
• Poznanie praktyki empatii w rozumieniu Porozumienia Bez przemocy wg. Marshalla Rosenberga
• Poznanie 4 Krokow NVC
• Zwiększenie umiejętności empatycznego kontaktu ze sobą
• Zwiększenie umiejętności wyrażania empatii w stosunku do współpracowników uczniów i rodziców.
• Poznanie i przećwiczenie przykładowych sposobów na rozwijanie empatii w klasie.
Program:
• Pokazanie, jak dzięki praktyce empatii dla siebie i innych, w trudnych i stresujących sytuacjach zamiast reagować odruchowo być spokojniejszym i mieć większy wpływ na swoje reakcje oraz jak wspierać w tym dzieci i młodzież.
• Pokazanie jak wyglądają nasze nawykowe, ewolucyjne reakcje na stres i trudne sytuacje: ucieczka, walka i zamrożenie. Dlaczego tak reagujemy z neurobiologicznego punktu widzenia.
• Omówienie jak spokój w ciele, przekłada się na spokój w głowie i w sercu, poznanie przykładowych techniki oddechowe i relaksacyjne do stosowanie indywidualnie i z grupą
• Neurobiologia empatii, czyli dlaczego empatia działa.
• Empatia dla siebie: Jak uspokoić się i od silnych emocji przejść do potrzeb i przemyślanej reakcji stosując 4 kroki Porozumienia bez przemocy wg. Marshalla Rosenberga.
• Empatia dla innych: Jak pomoc dzieciom wyciszyć się i uspokoić. Ćwiczenia wykorzystania empatii i 4 kroków w rozmowie/ w sytuacji kontaktu z uczniami, którzy doświadczają silnych emocji, czy stresu.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.