PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Jak mówić, jak słuchać – czyli o skutecznej komunikacji z przedszkolakami i rodzicami
Cele szkolenia:
- Podkreślenie roli i sposobów budowania pozytywnej relacji w przedszkolu, zarówno z dziećmi jak i ich rodzicami
- Zapoznanie z zasadami prowadzenia rozmów na ważne tematy (z dziećmi i rodzicami) – słuchania i komunikowania się w sposób skuteczny, oparty na wzajemnym szacunku i współpracy
- Zapoznanie z narzędziami pomocnymi w rozwiązywaniu codziennych, trudnych sytuacji
Program:
Część I – Komunikacja z dziećmi:
- Mniej mówić, więcej widzieć i słuchać – ale jak to zrobić?
- Rozmowy o emocjach
- Chwalenie, docenianie i nagradzanie
- Dłoń narzekania vs dłoń życzeń i inne narzędzia zachęcające do współpracy
- Dorosły jako sędzia czy mediator – czyli rozwiązywanie konfliktów i reagowanie na sytuacje trudne
Część II – Komunikacja z rodzicami
- Cele współpracy z rodzicami
- Rodzic jako ekspert od swojego dziecka – o tym jak spożytkować jego wiedzę
- Nauczyciel jako ekspert – rola edukacji i psychoedukacji
- Postawa nauczyciela i postawa rodzica podczas kontaktu – o tym, na co mamy wpływ
- Cechy dobrej rozmowy
- Rozmowa o problemach czy rozwiązaniach – czyli o tym, jak rozmawiać na "trudne tematy"
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY Magdalena Penar