PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Kompetencje kluczowe w pigułce
Cele:
- Rozwijanie u uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych ośmiu kompetencji kluczowych podczas realizacji lekcji przedmiotowych oraz innych działań edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych
- Diagnoza, dzięki której grono pedagogiczne można odpowiednio zaplanować proces wspomagania, aby odpowiadał konkretnym potrzebom szkoły
- Planowanie, realizacja, ewaluacja oraz dokumentowanie procesu rozwoju KK u uczniów
Program:
- Kompetencje kluczowe – definicja, omówienie ośmiu kompetencji: porozumiewania się w języku ojczystym, porozumiewania się w językach obcych, kompetencji matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, kompetencji informatycznych, umiejętności uczenia się, kompetencji społecznych i obywatelskich, inicjatywności i przedsiębiorczości, świadomości i ekspresji kulturalnej
- Kluczowe kompetencje z perspektywy ucznia – w jaki sposób kształtować poszczególne grupy kompetencji u uczniów na poszczególnych etapach rozwojowych
- Kompetencje kluczowe z perspektywy nauczyciela – jakie działania planować podczas lekcji przedmiotowych, aby kształtować daną kompetencję (konkretne przykłady)
- Kompetencje kluczowe z perspektywy szkoły – diagnoza obszaru rozwijania kompetencji kluczowych, realizowanego przez placówkę; spójna strategia szkoły w tym zakresie
- Planowanie, realizacja i ewaluacja rozwijania kompetencji kluczowych
- Dokumentowanie procesu wspomagania
- Szkoła jako organizacja ucząca się – współdziałanie grona pedagogicznego we wdrażaniu rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów (przykłady dobrych praktyk)
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY Maciej Pabisek