PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Dostosowanie warunków i wymagań edukacyjno-wychowawczych dla dzieci wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Cel szkolenia:
- Przygotowanie nauczyciela do prawidłowego i zgodnego z przepisami prowadzenia ucznia niepełnosprawnego, z zaburzeniami rozwoju lub niedostosowaniem społecznym, tak aby odnieść sukces pedagogiczny i wychowawczy
Program:
- Aktualne wymogi udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- zmiany w przepisach prawa
– prowadzenie toku przygotowawczego do udzielania pomocy
– współpraca szkoły z instytucjami wspierającymi
- Rozpoznanie potrzeb i możliwości ucznia w sferze poznawczej, społecznej i emocjonalnej oraz strefie organizacji pracy
- podstawowa wiedza z zakresu zaburzeń i funkcjonowania dzieci w określonych dysfunkcjach
– przygotowanie dokumentacji do diagnozy ucznia
– współpraca między nauczycielami
– współpraca na płaszczyźnie uczeń-rodzic-nauczyciel
- Ujednolicenie kryteriów wymagań w warunkach szkolnych
- praca zespołowa nauczycieli kluczem do sukcesu pedagogicznego i wychowawczego
– pedagog specjalny i wychowawca klasy koordynatorem procesu wspomagania ucznia
– dostosowanie kryteriów wymagań na poziomie szkoły – regulacje w statucie, w programie profilaktyczno-wychowawczym i regulaminach
– angażowanie organów szkoły (samorząd uczniowski, rada rodziców, rada pedagogiczna) w rozwiązywanie problemów daydaktyczno-wychowawczych
- Kompetencje społeczne współczesnego ucznia, rodzica, nauczyciela
- rozumienie społeczne
– diagnozowanie umiejętności społecznych
– doskonalenie umiejętności w działaniu czyli odpowiedzialność, dokonywanie wyboru, współpraca
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
