PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Naucz dzieci samodzielnego uczenia się
Dzieci uczą się w szkole wielu pożytecznych rzeczy. Nie są jednak uczone jak samodzielnie i skuteczni utrwalać materiał z lekcji w domu. Wiedza o prawidłowościach funkcjonowania ludzkiej pamięci oraz znajomość prostych i bardziej zaawansowanych technik uczenia się pozwoliłaby im bardziej efektywnie spożytkować czas na powtarzanie materiału do klasówek i sprawdzianów. Nauczyciel może poświęcać kilka lekcji wychowawczych lub kilka minut lekcji przedmiotowej na pokazanie uczniom mnemotechnicznych, prostych trików pamięciowych lub nielinearnych sposobów notowania, aby ułatwić im naukę szkolną.
Cel szkolenia:
Poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat funkcjonowania pamięci oraz praktycznych umiejętności wykorzystania prostych technik pamięciowych, do usprawnienia pracy na lekcjach przedmiotowych i do wykorzystania przez uczniów do powtarzania materiału.
Program szkolenia:
1. Tajemniczy świat umysłu – prawidłowości funkcjonowania ludzkiej pamięci
2. Proste techniki do samodzielnego porządkowania i powtarzania materiału (sortowanie, kategoryzowanie, metoda fiszkowa, piktogramowa, kolorystyczna)
3. Techniki menmotechniczne (technika skojarzeń, haków, rzymskiego pokoju, narracyjna)
4. Nielinearne techniki notowania (mapa myśli, technika Cornella, hierarchiczna i inne)
5. Dostosowanie różnych technik i sposobów uczenia się do specyfiki poszczególnych przedmiotów – przykłady "dobrych praktyk"
6. Uczenie się a koncentracja uwagi (elementy mindfulness wzmacniające koncentrację na uczeniu się
7. Higiena pracy umysłowej – prawdy i mity
8. Jak uczyć uczniów technik uczenia się – gotowe scenariusze zajęć dla różnych grup wiekowych
Cel szkolenia:
Poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat funkcjonowania pamięci oraz praktycznych umiejętności wykorzystania prostych technik pamięciowych, do usprawnienia pracy na lekcjach przedmiotowych i do wykorzystania przez uczniów do powtarzania materiału.
Program szkolenia:
1. Tajemniczy świat umysłu – prawidłowości funkcjonowania ludzkiej pamięci
2. Proste techniki do samodzielnego porządkowania i powtarzania materiału (sortowanie, kategoryzowanie, metoda fiszkowa, piktogramowa, kolorystyczna)
3. Techniki menmotechniczne (technika skojarzeń, haków, rzymskiego pokoju, narracyjna)
4. Nielinearne techniki notowania (mapa myśli, technika Cornella, hierarchiczna i inne)
5. Dostosowanie różnych technik i sposobów uczenia się do specyfiki poszczególnych przedmiotów – przykłady "dobrych praktyk"
6. Uczenie się a koncentracja uwagi (elementy mindfulness wzmacniające koncentrację na uczeniu się
7. Higiena pracy umysłowej – prawdy i mity
8. Jak uczyć uczniów technik uczenia się – gotowe scenariusze zajęć dla różnych grup wiekowych
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Małgorzata Cużytek
