PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Nastolatki w szkole podstawowej – jak z nimi pracować?
Cele:
- Poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat norm rozwojowych funkcjonowania dzieci w okresie dojrzewania.
- Pogłębienie rozumienia zagrożeń okresu adolescencji (depresja młodzieńcza, anoreksja, bulimia, zaburzenia lękowe, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, autoagresja).
- Przegotowanie do rozmowy indywidualnej z nastolatkiem oraz pracy z zespołami klasowymi sprawiającymi trudności wychowawcze.
- Stworzenie przestrzeni do wspólnej analizy trudnych sytuacji wychowawczych (perspektywa superwizyjna).
Program:
- Prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowe okresu dorastania.
- Zmiany na poziomie poznawczym, emocjonalnym i społecznym u adolescentów i ich wpływ na zachowanie młodzieży względem rówieśników i dorosłych.
- Sposoby reagowania na sytuacje trudne wychowawczo, aby przeciwdziałać eskalacji niewłaściwych zachowań uczniów.
- Nastolatek a elektronika i media – szanse i zagrożenia rozwojowe.
- Nastolatek a młodsi uczniowie – jak wykorzystać potencjał starszych uczniów w działaniach tutoringowych w szkole.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Małgorzata Cużytek
