PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Wspieranie rozwoju grafomotorycznego dzieci w przedszkolu i klasach I - III
Cele szkolenia:
- Zapoznanie nauczycieli przedszkoli oraz klas I – III z prawidłowościami rozwoju motorycznego dzieci oraz przyczynami trudności grafomotorycznych
- Przedstawienie szerokiego wachlarza metod i technik pracy nad poprawą napięcia mięśniowego ręki, koordynacją wzrokowo – ruchową, właściwym ułożeniem ręki podczas pisania i rysowania
- Zainspirowanie do stosowania w codziennej pracy z dziećmi metod i ćwiczeń usprawniających rysowanie, pisanie, posługiwanie się przyborami szkolnymi
Program:
- Prawidłowości rozwojowe dotyczące rozwoju motoryki małej, koordynacji wzrokowowo – ruchowej i lateralizacji u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
- Trudności w pisaniu a ryzyko dysgrafii u uczniów
- Błędne nawyki piśmiennicze – co z nimi zrobić?
- Zabawy „paluszkowe” – zabawy ruchowe usprawniające motorykę małą
- Inaczej niż „szlaczek”- gry grafomotoryczne typu papier i ołówek
- Ale ciacho – zabawa masami plastycznymi
- „Śmieciaki” – wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku do tworzenia pomocy usprawniających grafomotoryka dzieci
- „Jak kura pazurem” – ćwiczenia poprawiające estetykę pisma uczniów
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY Iwona Satora