PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Dostosowanie warunków kształcenia, kryteriów wymagań i ocenianie uczniów niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwoju.
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat niepełnosprawności i zaburzeń rozwoju u dzieci
- Zrozumienie przyczyn trudności w funkcjonowaniu ucznia w szkole
- Zdobycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach edukacyjnych i wychowawczych
- Poznanie zasad i metod pracy z uczniem
Program:
- Trudności i bariery w porozumiewaniu się
– charakterystyka zachowań uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności i specyficznymi trudnościami edukacyjnymi
- skuteczny przekaz i motywowanie do pracy
- bariery w osiąganiu celów edukacyjnych
- Ogólne zasady pracy, sposoby postępowania i formy pomocy
– określanie możliwości czasowych w rozwoju ucznia
– organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
– dostosowanie wymagań i kryteriów oceniania
– konstrukcja i zasady prowadzenia zajęć dydaktycznych
- Adaptacja ucznia do warunków szkolnych
– mechanizmy integracji wobec dzieci niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwoju
– rodzice jako partnerzy w adaptacji dziecka
– współpraca ze specjalistami i instytucjami wspierającymi wychowanie i edukację dziecka
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.
