PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły?” środa
Cel szkoły:
Wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi.
Program szkoły:
Jest to program profilaktyczny ukierunkowany na: zwiększenie kompetencji wychowawczych rodziców oraz wychowawców oraz przeciwdziałanie zachowaniom problemowym dzieci i młodziezy. Program został opracowany w oparciu o koncepcję Tomasa Gordona „Wychowanie bez porażek” oraz pozycje Adele Faber i Elaine Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, aby do nas mówiły?”. Szkoła uczy nie tyle „metod\", co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu. Wychowanie jest procesem, szkoła pokazuje, w jakim kierunku i w jaki sposób proces ten można realizować.
Tematyka zajęć:
Jak widzę dziecko?
Jak pomóc dziecku rozpoznawać, wyrazać i akceptować emocje?
Jak słuchać, aktywnie i wspierająco?
Jak zachęcać dziecko do współpracy?
Jak rozumieć granice w kontakcie z dzieckiem?
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje książkę Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, aby do nas mówiły?”.
Warsztaty prowadzą Katarzyna Wilk i Jacek Biłko
Terminy:
Wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi.
Program szkoły:
Jest to program profilaktyczny ukierunkowany na: zwiększenie kompetencji wychowawczych rodziców oraz wychowawców oraz przeciwdziałanie zachowaniom problemowym dzieci i młodziezy. Program został opracowany w oparciu o koncepcję Tomasa Gordona „Wychowanie bez porażek” oraz pozycje Adele Faber i Elaine Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, aby do nas mówiły?”. Szkoła uczy nie tyle „metod\", co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu. Wychowanie jest procesem, szkoła pokazuje, w jakim kierunku i w jaki sposób proces ten można realizować.
Tematyka zajęć:
Jak widzę dziecko?
Jak pomóc dziecku rozpoznawać, wyrazać i akceptować emocje?
Jak słuchać, aktywnie i wspierająco?
Jak zachęcać dziecko do współpracy?
Jak rozumieć granice w kontakcie z dzieckiem?
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje książkę Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, aby do nas mówiły?”.
Warsztaty prowadzą Katarzyna Wilk i Jacek Biłko
Terminy:
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.
PROWADZĄCY
Jacek Biłko
