PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

Elementy pedagogiki specjalnej w pracy nauczyciela przedmiotu
Cele:
- Zapoznanie słuchaczy z pojęciem niepełnosprawności.
- Umiejętność różnicowania oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych wobec ucznia niepełnosprawnego oraz ucznia o mniejszej sprawności.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę dotyczącą etiologii niepełnosprawności.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę dotyczącą symptomatologii niepełnosprawności (wybrane jednostki chorobowe).
- Wpływ niepełnosprawności na rozwój osobowości dzieci i młodzieży.
- Paradygmaty w pracy dydaktycznej z uczniem niepełnosprawnym.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych wobec ucznia o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych.
- Terapeutyczna wartość oceny szkolnej.
- Projekt pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec ucznia niepełnosprawnego na terenie szkoły.
Program:
- Pedagogika Specjalna jako nauka. Podstawowe definicje.
- Pojęcie niepełnosprawności.
- Pojęcie normy, odchyleń od normy.
- Cele nauczania i wychowania ucznia niepełnosprawnego.
- Scalony model niepełnosprawności.
- Kategorie zaburzeń i chorób.
- Znaczenie wczesnej diagnozy i wczesnej interwencji.
- Charakterystyka chorób przewlekłych; astma, cukrzyca.
- Charakterystyka niepełnosprawności ruchowej.
- Charakterystyka zaburzeń zachowania i emocji.
- Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim.
- Charakterystyka zaburzeń sensorycznych.
- Poszukiwanie dróg wsparcia ucznia niepełnosprawnego poprzez efektywny model nauczania
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
4 godz. dyd.